Stap 1: PRIJSOFFERTE
Op uw aanvraag of op basis van een bestek maken we een gedetailleerde prijsofferte. Hierin wordt naast de prijs, ook al een mooi overzicht gegeven van de scope, functionele analyse en plan van aanpak.
Hieronder vind je onze algemene werkwijze terug. Uiteraard kan de nadruk op bepaalde fases sterk verschillen afhankelijk van de klant, de doelstellingen en de noden van het project zelf. Een project van A tot Z duurt typisch 2 tot 4 maanden.
Op uw aanvraag of op basis van een bestek maken we een gedetailleerde prijsofferte. Hierin wordt naast de prijs, ook al een mooi overzicht gegeven van de scope, functionele analyse en plan van aanpak.
Wanneer de prijsopgave wordt goedgekeurd, starten we met een kick-off meeting van het project. De scope, uitdagingen, risico's en timing worden hierbij verder bijgesteld in samenspraak met de klant.
Daarna start de analysefase die een goede zicht tracht te krijgen op het datamodel, de architectuur en de wensen van de gebruikers.
Samen met de analyse fase start het wireframing-proces waarbij de nadruk ligt op de logica en navigatie in de kaart. De wireframing geeft visueel weer hoe de verschillende elementen eruit zullen zien op de kaartapplicatie en wat gebeurt bij interactie met deze elementen, zowel visueel als functioneel.
Na een iteratieve aftoetsing van de wireframing met de opdrachtgever, kan overgegaan worden tot het creatieve proces van de mockups. Zij geven quasi het finale design van de interface weer zoals die er na de ontwikkeling zal uitzien. Nazka werkt regelmatig zelf een mooi design uit. Het gebeurt ook dat we verder werken op de grafische vormgeving van een externe partner of van de opdrachtgever zelf.
Voor het development werken we via de scrum methode in periodieke sprints. Met behulp van het Mapframe wordt de backend en front-end geconfigureerd. Daarna start de ontwikkeling op maat (design, functionaliteiten, data-interactie en -visualisatie).
Zoals vastgelegd in de timing worden alvorens de finale versie van de applicatie een aantal eerdere releases online uitgerold op een afgeschermde testomgeving. De opdrachtgever wordt zo nauw betrokken in het proces en kan testen en feedback geven.
Na elk testfase wordt een oplijsting van de feedback gevolgd door een evaluatie. Daarna wordt een debugging uitgevoerd van de relevante bugs en wijzigingen binnen de scope.
De kaartapplicatie wordt in deze fase gedeployed naar de productieomgeving en online toegankelijk gemaakt voor de finale gebruiker. We raden aan om hier een communicatietraject aan te koppelen om de lancering bekend te maken.
Om de webapplicatie stabiel en performant online te houden voorziet Nazka correctief onderhoud. Hiervoor wordt meestal een Service Level Agreement opgemaakt. Dit bevat eenduidige afspraken over het type ondersteuning bij mogelijke fouten of problemen en de verwachtingen rond het te leveren dienstenniveau. Hosting voorziet de storage en serving van zowel databank, applicatie, engines als media in de cloud. Deze fase begint te lopen vanaf de lancering van de kaartapplicatie online en wordt steeds per jaar vernieuwd.